Πόσες φορές κοιτάξατε τις φωτογραφίες σας μετά από κάποιο session και έχετε διαγράψει μερικές από αυτές επειδή είναι σκοτεινές; Στο τρίτο άρθρο θα μιλήσουμε για το πώς να "σώσετε" τέτοιες φωτογραφίες, καθώς και για τις περιπτώσεις όπου "πρέπει" να βγουν σκοτεινές!

Ανεξάρτητα από το προσωπικό ύφος και στυλ που έχει ο κάθε φωτογράφος, οι περισσότεροι προσπαθούν να έχουν μια ισορροπημένη -σε φωτεινότητα- φωτογραφία. Αυτό για κάποιους μπορεί να μεταφράζεται ως "αυτόματη διαγραφή της φωτογραφίας" όταν η φωτογραφία είναι σκοτεινή. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, ελπίζω μετά από αυτό το άρθρο να σας αλλάξω τη γνώμη!

 

 

Αυτό που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας είναι μια ιδανική εικόνα του τελικού αποτελέσματος. Προσωπικά λατρεύω το σκοτάδι και τις πινελιές που δίνουν δέσμες φωτός μέσα σε ένα σκοτεινό κάδρο. Για την επίτευξη, λοιπόν, αυτού του αποτελέσματος θα πρέπει να έχετε ήδη σκεφτεί την επεξεργασία που θα χρειαστεί να κάνετε, πρωτού κάνετε το πρώτο κλικ σας. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η φωτογράφηση με φωτισμό από led φώτα και πινακίδες. Είμαι σίγουρος πως όσοι το δοκιμάσατε δυσκολευτήκατε αρκετά στο να ισορροπήσετε τη φωτεινότητα του μοντέλου σας με εκείνη της πινακίδας, ώστε να μην "χάνεται" το τί γράφει η επιγραφή. Αν, λοιπόν, υποεκθέσουμε τη φωτογραφίας μας, το αποτέλεσμα είναι η πηγή του φωτός μας να είναι πεντακάθαρη και με ομαλή διάχυση.

Έχοντας ως δεδομένο ότι τραβάμε πάντα σε RAW μορφή, με ένα πρόγραμμα σαν το Lightroom ή το Photoshop μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την πληροφορία της εικόνας που αποθηκεύεται, ώστε να επαναφέρουμε τα σκοτεινά στοιχεία αυτής. Ο πιο απλός τρόπος είναι ανεβάζοντας (δηλαδή δίνοντας περισσότερο φως) τα shadows και blacks, ώστε να βρούμε την ισορροπία που ταιριάζει στη δική μας φωτογραφία.

 

 

Ενδεχόμενη δυσκολία στα πορτραίτα χαμηλού φωτισμού αποτελεί η πηγή φωτός με χρώμα. Ωστόσο μην το φοβηθείτε, το θέμα είναι στο πώς θα διαχειριστείτε εσείς αυτή την πηγή φωτός. Ας πάρουμε ως παράδειγμα την παρακάτω φωτογραφία:

 

 

Στην αρχική της μορφή ο μωβ φωτισμός είναι πολύ έντονος. Για να φέρω τη φωτογραφία σε μια χρωματική ισορροπία, σύμφωνα με τα δικά μου γούστα, πρόσθεσα κατά την επεξεργασία αρκετό κίτρινο χρώμα και μετέτρεψα το μωβ σε μπλε κατά ένα μεγάλο ποσοστό του. Έπειτα, αύξησα τα μαύρα και τις σκιές όπως ανέφερα παραπάνω. 

Αντίστοιχα, αν η φωτογραφία είχε αρχικά κόκκινο φωτισμό, θα προσπαθούσα να το ισορροπήσω με μπλε χρώμα. Βέβαια όλα είναι θέμα γούστου και προσωπικής αισθητικής.

Ραντεβού στο επόμενο άρθρο για να ανακαλύψουμε μαζί άλλον έναν δημιουργικό τρόπο λήψης πορτραίτου!