Ο αστροφωτογράφος Andrew McCarthy κατέγραψε μια λεπτομερής εικόνα της Σελήνης με ανάλυση 1,3 gigapixel από 280.000 φωτογραφίες.

"Ο σκληρός μου δίσκος είναι γεμάτος με δεκάδες αποτυχημένες προσπάθειες για μια τέτοια φωτογραφία", λέει στο PetaPixel. "Παρακολουθώ τον καιρό για τις συνθήκες ορατότητας καθημερινά. Αυτό απαιτεί μια συγκεκριμένη εφαρμογή καιρού προσαρμοσμένη στην αστρονομία (χρησιμοποιώ το Astrospheric) για να ενημερώνομαι για τις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ανώτερης ατμόσφαιρας.", συμπληρώνει.

 

 

Ο McCarthy χρησιμοποίησε ένα τηλεσκόπιο 11 ιντσών με μια ενισχυτική φακού 2,5x, που του παρείχε την τελική εστίαση των 7000mm. Ωστόσο, οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας μεταξύ των ατμοσφαιρικών στρωμάτων μπορούν να καθιστούν τη Σελήνη θολή όταν παρατηρείται με αυτήν τη μεγέθυνση. Για το λόγο αυτό, ο McCarthy τραβούσε περίπου 2.000 εικόνες σε κάθε τμήμα της Σελήνης. Έστρεφε το τηλεσκόπιό του ξανά και ξανά ώστε να καλύψει τελικά ολόκληρη τη Σελήνη.

Παρότι είχε σχετικά καλές συνθήκες, υπήρχαν περίοδοι που δεν ήταν τόσο ιδανικές, οπότε ο McCarthy τράβηξε ολόκληρη τη Σελήνη δύο φορές για να καλύψει τυχόν αστοχίες και για να είναι σίγουρος πως με τις 2.000 φωτογραφίες ανά καρέ θα μπορέσει να έχει μία καθαρή τελική σύνθεση. Τράβηξε συνολικά 140 κάδρα των 2000 λήψεων, πράγμα που σημαίνει ότι τράβηξε συνολικά περισσότερες από 280.000 εικόνες.

 

 

Η καταγραφή όλων των απαιτούμενων δεδομένων είναι μια δύσκολη διαδικασία, αλλά η συναρμολόγησή τους σε μια ενοποιημένη τελική εικόνα είναι μια ακόμη πιοπερίπλοκη διαδικασία - μια διαδικασία που απαιτεί πολλή υπολογιστική ισχύ.

"Ενσωμάτωσα την τεχνική του 'drizzle' στις εικόνες μου, πράγμα που σημαίνει ότι χρησιμοποίησα λογισμικό για να διασταυρώσω δεδομένα μεταξύ των pixel και να παράγω μια αναβαθμισμένη εικόνα από τη στοίβα εικόνων, κάτι που χρειάστηκε αρκετές ημέρες για να ολοκληρωθεί", εξηγεί ο McCarthy. "Μόλις αυτό ολοκληρώθηκε, το σύνολο των εικόνων συνενώθηκε με το χέρι στο Photoshop.", συμπληρώνει.

 

 

Μετά από αρκετές ημέρες συναρμολόγησης της εικόνας, για να κάνει τις επεξεργασίες που είναι πιο οικείες στους γηινούς φωτογράφους - όπως έκθεση, αντίθεση και χρώμα - ο McCarthy έπρεπε να χωρίσει την εικόνα σε κομμάτια, ώστε ο υπολογιστής του να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μνήμης.

 

 

Ο McCarthy λέει ότι ο υπολογιστής του κόλλησε τουλάχιστον δώδεκα φορές κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του GigaMoon. Για να δείτε την πλήρη εικόνα ανάλυσης 1,3 gigapixel, ακολουθήστε αυτόν τον σύνδεσμο.

Για να αγοράσετε μια τυπωμένη εκδοχή της εικόνας, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του McCarthy. Περισσότερα έργα του McCarthy μπορείτε να βρείτε στο Instagram και στον ιστότοπό του.