Το portfolio είναι η δύναμη του φωτογράφου στην προσπάθειά του να κλείσει μια δουλειά, να βγάλει περισσότερα χρήματα και, επί της ουσίας, να ζήσει. Έτσι, γίνεται απόλυτα κατανοητό το πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζεις το πώς να χτίσεις ένα δυνατό portfolio.

Γι' αυτόν τον λόγο ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να σε βοηθήσουν:

 

Μην συμπεριλαμβάνεις παρόμοιες εικόνες

Το porftolio αποτελεί μία συλλογή από τις καλύτερες δουλειές σου. Αν ο πελάτης δει δύο παρόμοιες εικόνες μπορεί να συμπεράνει πως είσαι τεμπέλης και τραβάς πολλές φωτογραφίες το ίδιο πράγμα. Μπορείς να συμπεριλάβεις δύο εικόνες από την ίδια φωτογράφηση, αλλά προσπάθησε να είναι όσο το δυνατόν πιο διαφορετικές.

 

Να είσαι λακωνικός

Μία συλλογή με τις καλύτερες δουλειές σου, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει αυτό ακριβώς... μόνο τις καλύτερες δουλειές σου! Περιόρισε τον αριθμό των φωτογραφιών όσο μπορείς για να μην κουράσεις τον άλλον. Όπως έχω ήδη αναφέρει στους τρόπους με τους οποίους μπορείς να έχεις μία επιτυχημένη πορεία ως freelancer φωτογράφος, είναι προτιμότερο να δείξεις 20 πολύ καλές φωτογραφίες, παρά 50 μέτριες.

 

Αντιπροσωπευτική επιλογή

Φρόντισε να επιλέξεις τις φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν όσο το δυνατόν περισσότερο το στυλ και τη ματιά σου και άσε απ' έξω αυτές για τις οποίες δεν είσαι σίγουρος. Άλλωστε, ο πελάτης θα σε επιλέξει γι' αυτό που μπορείς να κάνεις καλύτερα, όχι για κάτι που έτυχε να δοκιμάσεις μία φορά πειραματικά.

 

 

Ειδικεύσου

Επίλεξε ένα είδος και εστίασε σε αυτό. Όταν μία νύφη ψάχνει για φωτογράφο γάμου, θέλει να δει δουλειές από γάμους. Δεν την ενδιαφέρει για το πάρτυ του ξαδέρφου σου που τράβηξες πέρυσι το καλοκαίρι και τυγχαίνει να μοιάζει σαν εκδήλωση. Αν τυχόν ασχολείσαι με περισσότερα από ένα είδος φωτογραφίας, τότε κάνε μια σωστή ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των εικόνων αυτών.

 

Εμπλούτισέ το

Αν τυχόν ξεκινάς τώρα και δεν έχεις πολλές φωτογραφίες να συμπεριλάβεις στο portfolio σου, τότε θα χρειάστει να κάνεις κάποιες δωρεάν δουλειές προκειμένου να το αναπτύξεις. Μην πέσεις στην παγίδα, όπως είπα στην αρχή, να βάλεις παρόμοιες μόνο και μόνο για να φαίνονται πολλές!

 

Πάρε μια δεύτερη γνώμη

Πολύ εύκολα μπορεί να δεθείς με μια φωτογραφία που τράβηξες ή ακόμη και με μία ολόκληρη φωτογράφηση. Κάποιο λόγο θα έχεις για να το κάνεις! Όμως, πάντα να παίρνεις μια δεύτερη (και τρίτη, και τέταρτη...) άποψη, γιατί μπορεί να σου έχει ξεφύγει κάτι.

 

Προσεκτική τοποθέτηση

Η πρώτη φωτογραφία που θα δει ο υποψήφιος πελάτης στο portfolio σου, θα πρέπει να είναι εξίσου δυνατή με την τελευταία. Αυτό δε σημαίνει ότι όλες πρέπει να είναι εξίσου δυνατές και τέλειες, άλλωστε κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατον. Σημαίνει όπως ότι είναι προτιμότερο να έχεις τοποθετήσει ανάμεικτα τις φωτογραφίες που θεωρείς καλές και κακές, παρά να έχεις βάλει όλες τις καλές στην αρχή και να αφήσεις αυτές που θεωρείς χειρότερες για το τέλος.

 

Εν κατακλείδι, ένα καλοστημένο portfolio δε χρειάζεται απλώς να δείχνει ότι ξέρεις να τραβάς φωτογραφίες. Ο ρόλος του είναι να μεταδίδει τη ματιά τού φωτογράφου μέσα από τις καλύτερες φωτογραφίες του. Αν δυσκολεύεσαι να διαλέξεις κοίταξέ τες ξανά και ξανά ή ζήτα την άποψη κάποιου που εμπιστεύεσαι. Επίσης, αν η επιλογή των τελικών εικόνων μετά από κάθε φωτογράφηση σου φαίνεται δύσκολη υπόθεση, ρίξε μια ματιά στο αντίστοιχο άρθρο.